Overblog
Edit post Folge diesem Blog Administration + Create my blog
4. Oktober 2010 1 04 /10 /Oktober /2010 13:37

 

 

 

gülel

 

  GÜLE SEVDAM

 

Güle selam verdim, Sensin diye

Almadı selamı mı, benim diye

Koklayayım dedim Sensin diye

Yüzünü çevirdi benim diye

 

Sordum O Gülüme “neden” diye

Halbu ki sevmiştim ölesiye

Yalvardım yakardım söyle diye

Suçumu bileyim, nedir diye

................

 

Cevap yoktu, yanıt yoktu...

Gülümün beti benzi soluktu...

Düşüncelere daldım taa derinden, nâmütenâhi sevdamı geçirdim zaman tünelinden...

 

Ve derken;

 

Birden aklıma geldi, belkide Gülümün boynunun büküklüğünün benzinin solukluğunun susuzluktandır diye....Koştum bir Ahu’nun hızıyla, Ceylan adımlarıyla ve yetiştirdim soluk Gülüme 1,5 Litre Pet şişede suyunu....

Sundum Gülümün toprağına tekrar âb-ı hayat bulsun diye...

 

                Bekledim başında Gülümün ikindi vaktine kadar.....Fakat ne kıpırdanma var ne de bir canlanma...

 

                Kederlendim dertlendim.....Bu sefer komşu bahçenin kuyusundan bakraçlarla su çektim, yeter ki Gülüm bana dönsün tekrar boynunu dik tutsun diye....

 

                Suladım Gülümü bakraçlarla ama heyhât, etrafta ki tüm çiçekler filizlendi otlar yeşerdi lakin benim Gülümün boynu mütemâdiyen bükük vaziyetteydi....

 

                Pejmurde bir durumdaydım, derbederlere dönmüştüm ve artık bitâp düşmüştüm...Lokman Hekim değildim ki iksirini hazırlayayım çaresizliğimin, devâsını bulayım biriciğimin...

 

                Artık tân yeri ağarmış, Güneşin o sıcak tebessümü yerini Mehtâbın gülücüklerine bırakmıştı... Bir umuttu benim için....Mehtâbın nuruyla canlanır belkide Gülüm diye tasavvur ediyordum... Fakat ne mümkün, dedim ya sadece bir umuttu...

 

                Zamanın ve mekanın beni  can yakan dürtüşünün farkında bile olmadan dalıp gitmiştim Gülüm’lü deryâlara....

 

                Teheccüd vakti göklerin gürlediğini işitince yeniden ümitlendim... Belki de diye mırıldanıyordum baykuş seslerinin arasında.....Önce bir lodos rüzgarı, ardından tane tane inen  Rahmet damlaları....İnanıyordum ki; Rabbim her yağmur damlasını bir Melekle indirirdi Semâdan Arzın toprağına....Ve yine ümit kapladı naciz bedenimi.....Belki de Melâikeye gülümserdi Gülüm bir nebze de olsa.....

 

Sağnak yağmur başlamıştı...Ümitlerim yeniden yeşermişti... Saatler süren yağışta yeşeren yalnızca benim ümitlerim olmuştu...

 

“Sabâ” makâmında okunan Sabah Ezânı çınlatıyordu Semâları....Şafağın sökmesine az bir vakit kalmıştı....Bülbüllerin ötüşü bahçede ki tüm gülleri adeta şenlendirmiş, buram buram “gül” kokuları yayılmıştı etrafa...Fakat benim Gülümün boynu halen bükük, benzi soluktu....

 

Güneş ışınlarını saçmış toprak suya doymuştu.....Tek çarem Rabbime yönelmek, derdimi bildirmek, feryad etmek, boynumu bükmek, nidâ eylemekti....Yapacak başka bir şeyim yoktu....Göz göre göre Gülümü ölüme terkedemezdim....Oturdum Gülümün başına, diz çöktüm çamurlu toprağa ve başladım yürekten Allah’ıma yalvarmaya...Dakikalarca süren münâcaatım neticesinde gayri ihtiyari yaşlar dökülmeye başladı gözlerimden tıpış tıpış....

 

Yanaklarımdan süzülen damlalar önce Gülümün yapraklarına isabet etti.... Sonra dikenli dallarından adeta koşarcasına akıyordu Gülümün toprağına....

 

Aman Allah’ım, birde ne göreyim; Gülümün yüzü gülüyordu, ağırdan ağırdan bana dönüyordu, gözleri ışıldıyordu, bana mâsumâne nazâr ediyordu ve artık “dik” duruyordu..

 

Gülüme de bana da  âb-ı hayat olmuştu nacizane akıttığım münferid gözyaşlarım........

 

.........Ve sonunda anladım.......

 

     Ey “Gül”e sevdalılar.........; siz de anlayın  ve Gülünüzü soldurmayın!!!!.....

Yoksa;

“Aleyküm Selam”ını esirger Gülünüz sizden.....

 

M. Fatih

10.09.10 tarihinde

İzmire uçarken.....

Diesen Post teilen
Repost0

Kommentare

A
<br /> Çok güzel bir şiir... kim için yazılmış acabaa ?<br /> <br /> <br />
Antworten
M
<br /> <br /> Teşekkür ederim.....<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> O’NA<br /> <br /> <br />   Can’dan sevmeyene<br /> <br /> <br /> Canını verirsen,<br /> <br /> <br /> Üç kuruşa satar<br /> <br /> <br /> Kan’ını senin!<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> Aşkı bilmeyene<br /> <br /> <br /> Gönül verirsen,<br /> <br /> <br /> Yüreğini yakar<br /> <br /> <br /> Bir ömür senin!<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> Onur’u bilmeyene<br /> <br /> <br /> Gururum dersen,<br /> <br /> <br /> Şerefinini satar<br /> <br /> <br /> Gülerek senin!<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> Çiçeği bilmeyene<br /> <br /> <br /> Gülümsün dersen<br /> <br /> <br /> Kokusunu o alır<br /> <br /> <br /> Dikeni senin!<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> Aşkın şarabını<br /> <br /> <br /> Fazla içersen<br /> <br /> <br /> Şarabla kutlanır<br /> <br /> <br /> Ölümün senin!<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> Sevgiyi bilmeyene<br /> <br /> <br /> Sevgilim dersen<br /> <br /> <br /> Sevgini kullanır<br /> <br /> <br /> Severek senin!<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> Biber gibi acıya<br /> <br /> <br /> Şekerim dersen<br /> <br /> <br /> Tadını o alır<br /> <br /> <br /> Acısı senin!<br /> <br /> <br /> O'nun için yazılmış işte ;)<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> <br />

Hoş Geldi̇ni̇z......

  • : M.Fatih
  • : Şiirlerim ve Yazılarım ANA SAYFA İÇİN TIKLA
  • Kontakt

Freitext

Arama Motoru

Zülfiyâre dokunduk

Gündüzün aydınlığın da saklandık, görmesinler diye
Gecenin karanlığın da nara attık, bilmesinler diye

Ne gündüz gösterdik, ne de gece yarısı bir varlık

Gece teheccüde kalktık, ne de müslüman desinler diye


Korkunun adını tedbir koyduk,
Tembelliğin adını sabır koyduk,
Düzelir dedik her şey zamanla,
Sonra kendimizi Mezarda bulduk....

M. Fatih


Şiirlerim

!!!

10448231 334168870067721 2755991602520367100 n

Tükenmiş yüreğimden ancak bu kadar
Yaralı yüreğimden ancak bu çıkar
Bizim ki şairlik değil, yürek sancısı
Elden bir şey gelmiyor, 
yazmışım ne yazar??


M. Fatih

Kategorien